Skip navigation


Dansk Supermarked Group

Dansk Supermarked Group om partnerskabet og de initiativer der skal forhindre salg af tobak til børn og unge:

Dansk Supermarked Groups initiativer i forhold til partnerskabet:

  • Medarbejderhåndbøgerne, som alle nye medarbejdere introduceres til, indeholder regler for salg af tobak.
  • Kæderne vil sætte problematikken på dagsordenen overfor både nye og nuværende relevante medarbejdere for at forstærke indsatsen i forhold til, at reglerne bliver overholdt – bl.a. personligt og via interne kanaler. 
  • Når tobak eller alkohol scannes ind i kassen i Netto, spærres kassen, og efterfølgende vil det i en boks på skærmen fremgår, at man skal huske at tjekke ID. 
  • Pjece i Netto med navnet ”kender du reglerne” blev sendt ud til butikkerne lige efter sommerferien. 
  • Netto har lanceret en intern og ekstern kampagne, der sætte fokus på bedre dialog mellem kunder og personale: www.netto.dk/ansvar/tjek
  • føtex gennemgår alle nye medarbejdere onboarding-film med de regler, der er på området. Efter ca. seks uger i jobbet bliver samtlige nye medarbejdere testet i deres viden om reglerne.
  • Ved samtlige kasser i føtex er der skilte med reglerne, så medarbejderne er opmærksomme.
  • Salling har sat ekstra skiltning op samt øget information og undervisning i introprogram til nye medarbejdere.


Sidst opdateret 16-04-2018

Kontaktinformation

Holbergsgade 6
1057 København K
 | tlf: 72269000
 | EAN: 5798000362055